Friday, April 2, 2010

AdA aPe DgN 9 FeBuARy 1991

Sejarah Aku berMula disini..


aku nk cerita pasal seorg wanita yang berusaha melahirkan seorg bayi yang comel tok mnjaga dia nnty

bermula la kisah:

Satu hari wanita tersebut dduk di beranda rumah setinggan di kg Sepakat Masai..dr rumah Flat tempat kerja suami dia,dia berpindah ke rumah tersebut..dalam keadaan sarat,wanita tersebut myapu walaupun skit..wanita tersebut juga menjaga seorg anak lelaki yang pling dia syangi..dan name anak lelaki tersebut adalah Rezal..

sedang dia myapu,dia tringat yang dia perlu buat temujanji dgn doktor sbb anak yang dikandung xlama lg akan dilahirkan..wanita tersebut mnelefon suaminya tok teman ke ospital di Johor bhru..kali ini dia xnk lahirkan ank dia di hospital kerajaan..dia serik apa yang berlaku ketika dia melahirkan anak lelaki nya di Sg. Petani dulu..jd dia amik plihan tok lhirkan anak yang kdua ini di ospital swasta..

Walaupun suaminya tidak berpendapatan besar,ttapi kerana kasihnya terhadap isterinya,dia snggop berkorban apa sahaja..suaminya memndu dgn berhemah smbil berbual2 di dalam kereta..smpai di ospital yang di kenali sebagai ospital SPECLISH MAT JoHOR BAHRU,dia mmbuat pemeriksaan..doktor kata,wanita tersebut sepatutnya melahirkan anaknya pada hari tersebut

Memandangkan tidak lame lg dia melahirkan anaknya,dia terpakse di tahan di ospital..tetapi wanita itu mgadu kepada suaminya yang dia dh skit..suaminya memnggil doktor untuk memriksa..tp doktor kata blom lg..wanita tersebut yang tidak tahan,kluar berjalan2 tok mpercepatkan proses kelahiran..

ttbe dia mrasa skit yang terlampau,dia mjerit dan jururawat disana cepat memegang wanita tersebut dan wanita tersebut berjaya melahirkan anaknya yang comel..

Anak tersebut dilahirkan pada 9 febuari 1991 pada pukul 5.55 petang..anak tersebut dipangku oleh ibunya dan wanita tersebut anaknya akan berjaya satu hari kelak..Insyaallah..

Sebenarnya kisah ini adalah kisah hidup aku mjadi seorang anak kepada ibu ku dan ayah ku..wanita yang dimaksudkan adalah ibu ku iaitu JAMALIAH BT ISMAIL dan Suaminya Adalah ayah ku,ABDUL RAHIM B.OTHMAN..REZAL merupakan abg ku..dan aku mmpunyai seorg adik iaitu SITI RAKHINAH

Kisah ini akan sntiasa menjadi ingatan aku spnjg masa dan aku berusaha menjadi anak yang baik dan berjaya

0 comments: