Sunday, July 15, 2012

hati yang berbelah bagi!

sejarah hari ni..
13/7/2012 
         mse ni xda la gementar sgt sbb ape kptsan upu kuar,mula2 aku xcek la.tp di sebabkan rongak tu bria kata dh bleh cek,so aku meringan diri utk bgn g ke laptop yg berda ditingkat ats umah. bkk je tgk dia kata anda xbjaya. aku pn xla sdih xla gembira.mcm org dok atas pagar,bila2 mse je dia bleh ke kanan@ kekiri.so aku amek inisiatif mls nk pkir. pastu chat2 ngan dak kos aku,dia kata xpe try esk kot2 ko dpt yg upm. OIC upenye upm yng aku antr tu blom kuar result,ingtkan sme2 kuar ngan upu. aku pn trima seadanya.


   14/7/2012 
           pagi2 buta lg skli bdk rongak msj kata tlg cekkan. aku pn xda mslh,alah tolong mnolong kn amalan mulia.haha. so aku bgn pagi cek la,tp sblom tu aku g umah tok ketua nk mintak cop rayuan. balik aku cek,so aku cek yg ayu pnye dlu,cek2 dia dpt,aku msj dia kata thniah sbb dpt tawaran sains ternakan UPM Serdang. aku pnye xcek lg. aku cek skli sama lak ngan si rongak tu, and ttbe sue chenta msj bgtaw yg dia dpt sains ternakan gak. so kteowg dpt sme2. mknenye kteowg kosmet la. tp apa yang membimbangkan aku, aku mcm mls dh nk smbung blaja and nk kje, tp akumne ada kje lg. so aku bincang ngan my beloved mak ngan abah. so mcm besa la dowg mmg suh aku g, tp aty aku ni cm bbelah bg. ksian kt dowg aku tkot aku blaja ni smpai memntingkan diri. cmne ntah. ya Allah tolong hambaMu ni dlm memilih jalan yang benar.
          tapi satu perkataan ayah aku buat aku tersedar dr lamunan, dia kata " klu ko ada cita-cita dan semangat,xpe abah lepaskan ko belajar kak, jgn sia2 kan idop ko,pasni mne taw ko boleh tlg adek ngan abang ko"
            betul la kata sorg staff Matang Wildlife Centre, dia kata:
 *" klu jd anak sulung kena selalu tgk bwh,adek2 ok x"
 *" klu jd anak bongsu kena selalu tgk atas, akak2 ngan abang ok x"
 *" dan kalu jd anak tengah kena selalu tgk abang dan adeknye, ok ke x" terima kasih encik, bagi panduan yg cukup bernas smpai mati aku xlupa.( nama xleh sebut nnty ada yg marah).

                       so sekarang aku dalam di lema. antara cita-cita dan kerjaya. insyaAllah, segala keputusan yang aku buat nanti mgkin menenangkan aty mak ngan abah aku.

ok smpai sini je cter aku, gudluck pada mereka yang dapat smbung stdy, yang xdpt mungkin ada peluang lg besar ada kt hadapan. semuanye dh tertulis dlm mahfuz kita. jangan sedih2 salam



  *sekarang ni ttbe lak aku tjtuh cinta pd org yg pndai main gitar dan mse adek aku kje giant aku slalu usha keta org ni bernombor plat JNP disebabakn aku minat ssorg ni. xpe Allah taw siapa yg kita minatkan. cewah

0 comments: